Doru Alexandru Miravițchi

Categorie: Economie, afaceri, antreprenoriat

Nume și prenume candidat: MIRAVIȚCHI Doru Alexandru

Nominalizare: JCI Cluj

Ocupația sau profesia candidatului: Antreprenor, investitor, trainer,  business coach, speaker

Educație- Diplome, Premii:

2003-2007: Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Economice, Management și Marketing

2003-2007: Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Economice, Finanțe Banci

2010: Atestat Agent pentru Servicii de investitii Financiare

2012: Certificat de Leadership și Management – organizat de ROMCOM Training în colaborare cu Universitatea Emanuel din Oradea.

2013: Consultant Autorizat PERSOLOG

2013: Certificat Management Strategic II – organizat de ROMCOM Training in colaborare cu universitatea Emanuel din Oradea.

2013: Certificat Business Mastery – Strategii și tactici antreprenoriale pentru dezvoltarea afacerilor, cu Lorand Soares Szasz

2013: Workshop Vânzări – Lorand Soares Szasz

2015: Diplomă de certificare internațională „John Maxwell Team” – Coach, Teacher, Trainer and Speaker

2016-2018: The University of Hull, Executive Master of Business Administration, Business Administration and Management.

 

Lista celor mai importante lucrări/articole publicate și o scurtă descriere a acestora:

Doru nu a scris srticole, dar s-a scris despre afacerile lui:

– http://www.globalmanager.ro/dma-trans-logistic-incheie-cea-mai-importanta-tranzactie-pentru-o-firma-de-transport-din-judetul-maramures-cu-mercedes-benz-si-schmitz-cargobull/

– http://www.horeca.ro/food-beverage/4540-donuterie-se-extinde-in-toata-tara.html

 

Informații cronologice cu privire la cariera candidatului și domeniul de activitate:

La vârsta de numai 17 ani, Doru Miravițchi a ales să trăiască într-un oraș străin pentru el. Avea ceva bani puși deoparte, pentru că mereu i-a plăcut să se implice în multe activități. De exemplu, în copilărie mergea în Ungaria cu părinții și făcea comerț cu amănuntul. Mai apoi, pe măsură ce gândirea antreprenorială i se dezvolta, copil fiind, a început să aducă în țară componente de calculator pe care le asambla și le vindea ca unități, la prețuri foarte bune.

Banii nu erau mulți, dar l-au ajutat să pornească, să își pună în aplicare ideile. După ce s-a documentat și a găsit o idee care să îl inspire, a ales să folosească banii, investind la bursă. Doru s-a simțit mereu atras de proiecte de investiții care au sens ca și putere, imagine, bani. În viziunea lui, în lumea business-ului, să joci safe este cel mai periculos lucru pe care îl poți face și singurul mod prin care poți ajunge la ceea ce îți dorești este să îți setezi obiective foarte înalte. Iar obiectivul lui era măreț. A ajuns să înțeleagă cât de important este să fii obsedat de succes, să îți îmbrățișezi și să îți accepți obsesia.  Pare un cuvânt agresiv, însă, în lumea afacerilor și în orice alt domeniu al vieții, este atât de ușor să fim distrași, iar singurul mod de a ne menține focusați este să ne axăm obsesiv  pe planul nostru.

Cu obiectivul bine fixat în minte, Doru s-a înscris la două facultăți ale căror cursuri le-a urmat în paralel. Iar apoi s-a lovit de o oportunitate pe care nu a putut să o rateze: a plecat în SUA cu Work&Travel. În viziunea lui, oportunitățile ratate de el ar putea fi puntea de lansare a altora, care ar ști cum să profite de ele, de aceea a luat decizia de a pleca, fără ezitare. Știa că aceasta e șansa lui.

A mers de mai multe ori în SUA cu respectivul program, deși a fost mai mult work decât travel. Însă era convins că dacă adaugă strategie muncii depuse, va deveni de neoprit. „Succesul nu vine stând acasă și așteptând, ci vine din efort susținut și depus în mod constant” – asta a învățat în acel moment al vieții sale, când muncea în SUA, care a fost un punct de cotitură, pentru că a fost o experiență puternică, unde a căpătat încredere în sine și în forțele proprii.

Și-a continuat facultățile începute și, la întoarcerea din SUA, s-a angajat într-o bancă. A jonglat între două facultăți și un loc de muncă, ceea ce nu i-a fost ușor. Însă Doru și-a păstrat în fiecare moment o viziune clară asupra visului său și, cu o bună organizare a timpului și disciplină riguroasă, a simțit cum progresează. De multe ori, în timp ce unii din colegii lui se distrau, Doru muncea sau studia, însă acest lucru nu l-a demoralizat, ci l-a ambiționat mai tare, deoarece el știa că în câțiva ani va trăi viața la care colegii lui doar visau. A trăit înțelegând că fără a fi hiperfocusat pe reușită, aceasta nu se va întâmpla.

În 2009 a lăsat jobul de la bancă, a continuat să lucreze autodidact la bursa de investiții și s-a întors în Baia Mare, pentru că știa că va începe o criză și va trebui să se ocupe foarte atent de proiectele sale de investitii. Din 2009 până în 2012 bursele au crescut foarte mult, iar economiile erau la pământ, în special cea din Romania. Astfel, s-a hotărât să investească în economia românească și în 2012 a înființat prima firmă din DMA Group, unde era singurul angajat. Era mânat de visul de a avea succes, în care credea cu toată ființa. Și-a făcut din acest vis un scop, înainte ca ceilalți să aibă o părere și i-a ignorat cei care îi spuneau că nu se poate. A început cu serviciul de consultanță în investiții, având clienți care doreau să investească și ei la bursă. Au urmat mai multe proiecte printre care cel mai cunoscut la nivel național este că a dezvoltat francizele  Salad Box.

Strategia lui de a dezvolta DMA Group a fost să creeze noi firme, prin care să își asigure logistica sau marketingul necesar firmei de bază, de alimentație publică. Doru a luat prima franciză „Salad Box” pe o locație din Baia-Mare prin firma DMA Quality Food SRL, înființată în 2012, ca prima companie a grupului, și în 5 ani a ajuns la 20 de alte locații în România. Pentru aprovizionarea cu marfă avea nevoie de un camion și s-a gândit că în loc să contracteze, mai bine să-și facă o firmă de logistică și așa a luat ființă DMA Trans Logistic, compania de transport din cadrul grupului, care deservește piața internă și externă. Ea va ajunge în 2017 la 35 de camioane, fiind una din cele mai ambițioase companii de transport din Maramureș.

Pentru că avea nevoie de publicitate și marketing, a dezvoltat o firmă de publicitate DMA Concept Media. O altă firmă din grup, dezvoltată în 2016, e DMA Partners Trust SRL, unde a luat în franciză Donutteria pentru 2 puncte de lucru, în Iași și Baia Mare. Doru creează companiile, uitându-se în viitor, la viziunea pe care o are de dezvoltare și în funcție de viziunea sa angajează echipele necesare. Există o cultură a angajării pe baza „spiritului DMA”, cu oameni pozitivi, proactivi, deschiși să învețe și să se dezvolte permanent, axați pe performanță, cărora le oferă ocazia să crească și să se dezvolte. Atitudinea constructivă e deja cunoscută în oraș, căci vin mulți oameni care doresc să lucreze voluntar în companiile DMA, în speranța că vor fi recrutați când apar posturi noi.

 

Detalii suplimentare cu privire la realizările excepționale ale candidatului și provocările cu care s-a confruntat pentru a le atinge:

La vârsta de 34 de ani, a conduce 13 companii cu domenii de activitate diferite în România și 2 companii în Statele Unite este o realizare. A dezvolta un grup de firme de la un angajat la peste 300  și cifră de afaceri de la 0 la peste 10 milioane de euro în 5 ani este o realizare. Doru Miravițchi e un antreprenor autohton, care s-a descurcat de unul singur, cu extraordinară determinare, spirit întreprinzător, intuiție și un simț al riscului ieșit din comun.

S-a confruntat cu provocări de toate felurile, de la nivel de relații inter-umane, până la nivel logistic sau de capital și, pe măsură ce compania crește, cresc și provocările. Însă Doru e obișnuit să muncească din greu și să își asume riscuri. Plecat de acasă de la 17 ani, a fondat cu propriile mâini ceea ce are astăzi. Privind în spate, ne-a spus că i-a fost cel mai greu să-și schimbe mentalitatea, să renunțe la gândirea bazată pe frică și limitări și să privească fiecare provocare ca pe o oportunitate  de dezvoltare.

O mare provocare a fost transformarea celor 13 unități distincte într-un Grup, într-o echipă bine închegată. Folosindu-se de tehnici specializate de leadership, a reușit să creeze o unitate. Doru a înțeles că oamenii nu îl vor urma dacă nu le dă valoare, așa că a investit mult în propria sa dezvoltare, înconjurându-se cu mentori de succes. A găsit punctul comun și a unit oameni cu specializări diferite, cu vârste diferite și pasiuni diferite, dar cu un interes comun: dezvoltarea. Astfel, una dintre realizările lui Doru Miravițchi este că a reușit să adauge valoare tuturor celor care au ales să pășească alături de el pe drumul către succes – cei 300 de angajați. S-a format cu numărul 1 în leadership la nivel mondial, în John Maxwell Team și investește și în angajații-cheie, pe care i-a trimis la certificare în aceste programe, pentru a crește lângă el alți lideri. Principiile care stau la baza legăturii lui cu angajații sunt integritatea, onestitatea, si valorile comune.

El crede că doar dezvoltând oamenii vor prospera comunitățile din nordul țării. Din acest motiv a investit în 2016 mult timp, energie și bani pentru a crește proiectele lui de suflet „Fundația DMA” și „DMA Business Club”. Prin Fundație a susținut elevii olimpici și a dotat mai multe laboratoare, săli, săli interactive în școlile din localitate. A susținut personal discursuri de dezvoltare personală pentru aproximativ 1000 de elevi de la 5 licee din localitate, iar 20 dintre aceștia au fost selectați să vină la Doru să îi mentoreze. În august 2017 a semnat un protocol cu Inspectoratul Județean, prin care i se permite, în toamna 2017, să doteze toate cele 40 de școli din Baia Mare cu câte o tablă interactivă pentru ca elevii să învețe dinamic și practic.

Observând nevoia de instruire profesională din piață, Doru a creat în 2016, prin DMA Business Club, un club de afaceri dedicat proaspeților absolvenți, tinerilor sau angajaților care își doresc să înceapă o afacere. Aici tinerii primesc gratuit cursuri, instruire, mentorat, consultanță pentru a se dezvolta ca profesioniști și pentru a-și putea dezvolta propriile afaceri.

Listă a premiilor și distincțiilor importante primite de către candidat, care ilustrează realizările sale:

2015: Diplomă de certificare internațională „John Maxwell Team” – Coach, Teacher, Trainer and Speaker

 

Referințe primite din  partea autorităților care ilustrează realizările candidatului:

2015: Locul 1 în Top Afaceri România, pe domeniul Restaurante și servicii alimentare, județul Maramureș – cu DMA QUALITY FOOD SRL

2016: Locul 1 în Top Afaceri România, pe domeniul Restaurante și servicii alimentare, județul Maramureș – cu DMA QUALITY FOOD SRL

2016: Locul 1 în Top Profit România, pe domeniul Restaurante și servicii alimentare, județul Maramureș – cu  DMA QUALITY FOOD SRL

2016: Cea mai mare firmă din România, pe domeniul Restaurante și servicii alimentare, județul Maramureș  DMA Quality Food SRL

 

Modul în care candidatul exemplifică principiul exprimat în următoarea linie a Crezului JCI: „Lucrul în folosul umanității este cea mai nobilă formă de a munci.”

Lucrul în folosul umanității este reprezentat de acțiunile sale zilnice, care se cuantifică în timp.

Fiind atras mereu de ideea de a ajuta și conștientizând că nu poți primi fără să dai, Doru Miravițchi a ales să inventească în oameni – și în special în tineri. Astfel, au luat naștere două dintre proiectele sale de suflet: „DMA Business Club” și „Fundația DMA”.

Fundația DMA, înființată în 2016, este o organizatie Non-Guvernamentală și caritabilă, care urmărește să investească în viitorul educației românești. Prin intermediul ei, tinerilor li se oferă posibilitatea de a se perfecționa într-un sistem modern de educație, bazat pe valori și performanță.

Câteva dintre proiectele finalizate sunt:

1.Dotarea unui laborator de chimie  cu instrumente moderne de lucru

2.Materiale didactice în valoare de 10.000 ron.

3.Rame donate de Fundația DMA Liceului de Artă Baia Mare pentru expunerea lucrărilor realizate de elevi.

4.Fundația DMA susține participanții la Olimpiada Națională de Arte Vizuale, Arhitectură și Istoria Artei.

5.Dotarea a 6 săli de clasă cu table interactive (Smart Touchboard)

6.Dotarea unui Laborator de Comunicare ( design + utilare cu aparatură de ultimă tehnologie)

7.Achiziționarea unui DOM astronomic pentru clubul de astro-fizică a Colegiului Național Vasile Lucaciu, din Baia Mare.

8.În vara anului 2017 Fundația DMA a incheiat un parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Maramureș prin care își ia angajamentul că va dota fiecare școală / liceu / colegiu din Baia Mare cu câte o tablă interactivă, cu care copii pot învăța module educaționale practice direct pe internet. Obiectivul e ca în toamna 2017 să doneze table interactive către cele aproximativ 40 de școli din Baia Mare. Până acum s-au dotat deja 6 școli.

Toate aceste proiecte de contribuție societății sunt susținute financiar în momentul de față doar de Doru Miravițchi și DMA Group.

DMA Business Club este un club de afaceri dedicat proaspeților absolvenți, tinerilor sau angajaților care își doresc să înceapă o afacere. Scopul DMA Business Club este de a pune la dispoziție un loc de întâlnire dintre antreprenori aflați la început de drum, antreprenori care au blocaje și antreprenori experimentați. Se dorește crearea și consolidarea unei comunități de tineri antreprenori care știu cum să facă business, care au toate resursele necesare pentru a excela în domeniile în care activează și care vor aduce un suflu nou economiei din zona de Nord-Vest a țării, având în ajutor antreprenorii experimentați ce doresc să își împărtășească expertiza și cunoștințele.

În acest sens, Doru Miravițchi a pus la dispoziția tinerilor dornici să pășească în lumea business-ului materiale didactive, evenimente publice pe subiecte prestabilite în care specialiști și antreprenori consacrați își împărtășesc cunoștințele, precum și consultanță in domeniile juridic, financiar, resurse umane, construcții. Toate evenimentele organizate de DMA Business Club sunt gratuite. În 2016-2017, au beneficiat de instruire profesională practică un număr de 400 de participanți, tineri studenți sau angajați, între 18 și 35 de ani, din Baia Mare. Membrii clubului, care oferă benevol mentorat tinerilor sunt 10 profesioniști sau antreprenori de succes din regiune, din domenii diferite, pe care Doru i-a cooptat în jurul cauzei sale.

 

De ce persoana nominalizată ar trebui să fie dintre cei 10 tineri remarcabili ai României în 2017 și reprezentantul nostru în competiția internațională din 2018?

Doru este remarcabil prin realizările sale excepționale ca antreprenor pentru că a dezvoltat un grup de 13 companii care au ajuns în 5 ani de la 0 la peste 10 milioane de euro cifră de afaceri și peste 300 de angajați, uniți de o cultură de echipă. Are doar 34 de ani și e un antreprenor „self-made”, un antreprenor autohton, cu mult bun-simț, muncitor și determinat.

În ciuda acestor realizări, Doru e un om modest și nu-i place să iasă în evidență.  E un om care se vede pe sine servind nevoile unei comunități mari de oameni și, prețuid oamenii, a clădit un imperiu din nimic, fără să uite începuturile, fără să uite valorile după care s-a ghidat încă de la început. E remarcabili pentru că este iubit de către oamenii din jur, e altruist și ingenios și, în același timp, neînfricat și neobosit.

E admirabilă dorința lui de a oferi o contribuție comunității, care l-a determinat să creeze „DMA Business Club” și „Fundația DMA”, prin care susține financiar dezvoltarea tinerilor elevi și studenți și a antreprenorilor aflați la început de drum. Fiind un om pragmatic, găsește soluții pragmatice și știe că tinerii au nevoie și de educație non-formală, și de dezvoltare personală, și de consiliere profesională, de mentori, dar și de echipamente cu care să învețe. A dotat deja 6 școli din Baia-Mare și s-a angajat să le doteze pe toate 40 în toamna 2017, din fonduri proprii, cu câte o tablă interactivă, cu care elevii să învețe într-o atmosferă modernă, creativă și bazată pe performanță.

Consider că Doru Miravițchi e un model de succes, dedicare și impact pozitiv în societate. El este un român remarcabil și merită să fie finalist TOYP!