Mirela Nicoleta Stoeac-Vlăduți

Categorie: Cultural

Nume și prenume candidat: Stoeac-Vlăduți Mirela Nicoleta

Nominalizare: JCI Timișoara

Ocupația sau profesia candidatului: Manager cultural

Educație – Diplome, Premii:

  • Master – Universitatea de Arte din București – Istoria Artelor (2015 – 2017)
  • Licență – Facultatea de Filozofie și Științe Politice/Jurnalism-engleză/Universitatea de Vest din Timisoara (2001-2005)
  • Diplomă de formator anti-discriminare – Consiliul Național de Combatere a Discriminării

 

Lista celor mai importante lucrări/articole publicate și o scurtă descriere a acestora:

  • Baroque||Urban – proiect de educație socio-culturală. Prin organizarea acestui eveniment, în parteneriat cu autorități publice, instituții de învățământ și cultură, companii private, mass-media, arta contemporană devine un fel de telescop prin care putem privi într-un posibil viitor al umanității, unul în care arta și educația devin catalizatorii unei societăți evoluate.
  • Mass-media – cu o activitate de peste 11 ani în domeniul mass-media, candidata a scris numeroase articole de impact pentru societate și comunitatea din care face parte, lucrând pentru publicații locale și naționale (Adevărul, Pressalert.ro etc)
  • Lucrări: articolele sale publicate în cele două ediții ale catalogului de artă Baroque||Urban explică importanța istorică și artistică a barocului vestic prin doi reprezentanți ai artei contemporane, ambii recunoscuți mai mult peste hotare, decât în România: Gheorghe FIkl și Virgilius Moldovan. De asemenea, articole dedicate tinerilor artiști și promovării acestora.
  • Educație: organizarea de ateliere și workshopuri gratuite pentru copiii timișoreni, susținute în spațiu public de către artiști locali: ateliere de desen, pictură, modelaj și olărit, menite a deschide apetitul micuților pentru artă, ca mijloc constructiv de exprimare a creativității.

 

Informații cronologice cu privire la cariera candidatului și domeniul de activitate:

  • 2004 – 2007: Mirela Stoeac-Vlăduți își începe carierea în domeniul jurnalistic, la primul ziar independent apărut după Revoluție, Ziarul Timișoara, după ce a absolvit facultatea de profil. Încă de la început este interesată de domeniile socio-culturale, principala sa activitate fiind axată pe învățământ, administrație și cultură. După doar un an de activitate media, reușește să devină coordonator al publicației pentru departamentul social-administrație. Printre reportajele și anchetele realizate de ea se află povești emoționante ale unor copii din familii defavorizate, subiecte de administrație și politică cu impact asupra societății timișorene. Interesul său este mereu orientat spre comunitate și problemele cu care se confruntă aceasta.
  • 2007 – 2009: Își continuă cariera la cotidianul Renașterea Bănățeană care este, la acel moment, publicația cu cel mai mare tiraj din Timișoara. Colaborează și la săptămânalul Cronica de Sud-Vest, iar articolele sunt centrate în jurul acelorași preocupări orientate spre comunitate.
  • 2009 – 2012: Odată cu deschiderea redacției Adevărul în Timișoara, este recrutată în echipă. Activitatea în cadrul ziarului este orientată spre aceleași problematici sociale, motiv pentru care participă și la un curs al Agenției Naționale Împotriva Discriminării, unde obține o diplomă de formator anti-discriminare.
  • 2012 – 2013: Opinia Timișoarei, cotidian on-line și publicație săptămânală.
  • 2005 – prezent: Specialist în relații publice și comunicare. Colaborează cu diverse companii locale și naționale (ex. Compania Azur, Dental Design, PR și comunicare pentru participarea videoclipului piesei Voltaj “De la capăt”, realizat cu imagini din documentarul “Calea Dunării” al regizorului Sabin Dorohoi, participantă la competiția Eurovision, Organizarea și derularea în județul Timiș a proiectului național “Copiii nevăzuți” coordonat de Freedom House România și UniCredit Group, Branding, comunicare online si organizare de evenimente pentru pictorul Gheorghe Fikl – ale căruit picturi se află și în colecția privată a Prințului Charles de Wales.
  • 2014 – 2016: Ocupă funcția de redactor șef adjunct la portalul de știri Pressalert.ro, având în subordine o echipă formată din 10 oameni.
  • 2015 – prezent: Branding and Communication Manager la firma BRAND PR. BRAND PR și-a făcut o misiune din a crea un echilibru perfect între nevoile clienților și creativitate, între funcționalitatea unui business și crearea unei reputații pentru public, clienți parteneri. Guvernați de principiul “Construim reputații”, firma accordă un interes și o atenție deosebite fiecărui detaliu care constituie parte a acelui întreg numit “brand”. De la strategia de branding, la crearea unui vector puternic de imagine, la organizarea și coordonarea evenimentelor și campaniilor de promovare, fiecare acțiune a vine cu un combo de creativitate, care este, însă, întotdeauna argumentată de factori tehnici și economici, și se transformă într-o viziune de succes pentru clienți.
  • 2016 – prezent: manager cultural (Asociația META Spațiu) Suprinzătoare sau, din contră, firească, schimbarea de orientare de la mass-media spre domeniul cultural este un alt mod prin care Mirela Stoeac-Vlăduți se pune în slujba societății. Candidata se orientează spre promovarea artei contemporane și a artiștilor, în încercarea de a consolida nivelul de cultură al societății timișorene și a deschide gustul publicului pentru un domeniu care par încă greu accesibil majorității. Probabil că aici intervine și experiența jurnalistică, aceasta preluând funcția de mediere dintre limbajul greu de descifrat al artei și publicul care are nevoie de anumite repere pentru a înțelege de ce arta și cultura sunt esențiale pentru dezvoltarea viitoare a unei societăți. Încă de la prima ediție proiectul de artă Baroque||Urban a avut un success răsunător, aducând un număr record de vizitatori la Muzeul de Artă din Timișoara și devenind astfel un model de bună practică și de colaborare între un reprezentant al societății civile și o instituție de stat. Prin deschidere, un limbaj firesc și o popularizare continuă a evenimentului, interesul publicului timișorean pentru artă a crescut, deși acest aspect este greu cifrabil la acest moment, efectele se vor vedea cu siguranță în următorii ani.Foarte importantă de menționat este și latura educațională a proiectului, fiind implicați și studenți din mediul universitar timișorean, care primesc, astfel, șansa de a fi promovați în domeniul în care vor să activeze, dar și copii cu vârste cuprinse între 7 și 14 ani, pentru care au fost organizate gratuit tururi de muzeu, ateliere de pictură, desen și olărit.

 

 

 

Detalii suplimentare cu privire la realizările excepționale ale candidatului și provocările cu care s-a confruntat pentru a le atinge:

Mirela Stoeac-Vlăduți este genul de candidat care vede în fiecare realizare excepțională doar un mic pas către normalitate. Realitatea este, însă, că în contextul dat, mobilizarea societății spre domenii greu accesibile cum sunt arta contemporană sau implicarea socială, asemenea acțiuni pot fi încadrate la categoria rezultate excepționale. Cariera, definită în termenii unei evoluții instituționale, este în acest caz ultima preocupare a candidatei, dar, dacă vorbim în termeni de pasiuni, implicare, evoluție socială și umană, cariera este principala preocupare și de aici și succesele obținute.

Una dintre cele mai grele provocări s-a dovedit a fi schimbarea de viziune. Orientată mereu spre public, luând postura unui apărător al societății, așa cum se întâmplă sau ar trebui să se întâmple cât mai des în mass-media, candidata trebuie să lucreze și să colaboreze cu entități aflate “de cealaltă parte a baricadei”, respectiv autorități publice, angajați din administrație etc. și să învețe să mobilizeze cât mai multe persoane din aceste domenii pentru a asigura o vizibilitate și reușită a proiectelor sale. Procesul greoi prin care administrația publică din România își desfășoară activitățile, mobilizarea tardivă în cadrul proiectelor sociale și educaționale, se dovedesc a fi cel mai greu hop. Din postura de “critic” al acestor, pe care candidata îl avea ca jurnalist, trebuie să devină “partener activ”, să colaboreze și să stimuleze reprezentanți ai instituțiilor publice pe care îi convinge să se implice activ într-un domeniu prea puțin popular și care aduce prea puțin capital electoral. Cum reușește să facă acest lucru? Prin profesionalism și entuziasm. Astfel, instituții private și de stat (bănci – BCR, BRD, companii – Flex, Riello UPS, instituții de învățământ și educație – Universitatea de Vest, Casa Studenților, autorități publice – Primăria Timișoara, Consiliul Județean Timiș, precum și instituții media și alte organizații private), ajung să colaboreze și să înțeleagă importanța unui asemenea parteneriat al cărui principal beneficiar este comunitatea.

 

Listă a premiilor și distincțiilor importante primite de către candidat, care ilustrează realizările sale:

Lista distincțiilor obținute de Mirela este reprezentată de fapt de lista realizărilor cu impact pentru societate și pentru comunitatea din Timișoara și nu numai, acțiunile sale incluzând artiști și participanți din toată țara și chiar de peste hotare. Candidata nu deține un portofoliu de premii și distincții primite public, întrucât activitatea sa a fost, de la început și până acum, pusă strict în slujba comunității, cariera sa este un drum pentru schimbarea percepțiilor și perceptelor culturale și educaționale.

 

Referințe primite din  partea autorităților care ilustrează realizările candidatului:

Baroque||Urban – proiectul inițiat și desfășurat de candidată a fost susținut și recomandat de către principalele autorități din urbea de pe Bega. Consiliul Județean Timiș  este, alături de Primăria Timișoara, co-finanțator al proiectului. De asemenea, parteneriatele încheiate cu instituții de învățământ și educație sunt un garant al probității sale profesionale. Peste 100 de articole au apărut până acum în presa locală și națională despre proiectul Baroque||Urban.

Peste 8.000 de articole a publicat candidata de-a lungul carierei sale, unele dintre ele fiind preluate chiar și de publicații internaționale.

– http://designist.ro/arte-etc/baroque-urban-in-timisoara/

– http://credidam.ro/wp/baroqueurban-editia-a-ii-a-aduce-la-timisoara-uimitoarele-sculpturi-ale-artistului-virgilius-moldovan/

– http://radiotimisoara.ro/evenimente/baroqueurban-editia-a-ii-a-aduce-la-timisoara-uimitoarele-sculpturi-ale-artistului-virgilius-moldovan/

– http://www.distors.ro/2016/07/22/uluitorul-fikl-se-deschide-expozitia-baroque-%C7%81-urban/

– https://www.alistmagazine.ro/o-noua-expozitie-de-arta-baroque-%C7%81-urban-de-la-baroc-la-neo-baroc/

– http://evz.ro/uimitoarele-sculpturi-ale-lui-virgilius-moldovan-au-ajuns-la-timi.html

 

Modul în care candidatul exemplifică principiul exprimat în următoarea linie a Crezului JCI: „Lucrul în folosul umanității este cea mai nobilă formă de a munci.”

Candidata Mirela Stoeac-Vlăduți și-a dedicat cunoașterea, timpul și ambiția unei cariere folosul comunității, iar Crezul JCI este de fapt ceea ce rezumă exact acest tip de carieră care este, de prea puține ori, apreciat la justa valoare. O carieră într-o companie de renume, o evoluție continuă pe scara profesională și financiară sunt demne de admirat, dar există și persoane, așa cum este și candidata propusă de mine, ale cărei merite trebuie apreciate folosind o altă scală de evaluare. Iar scala JCI și Crezul nostru sunt cea mai bună metodă de evaluare în acest tip de situații. Lucrul în folosul umanității și comunității, perspectiva mereu orientată spre societate fără a aștepta gratificări și distincții, naturalețea cu care reușește să mobilizeze actanți din toate domeniile sociale majore, pasiunea cu care aduce arta mai aproape de public și, în special, de tineri, sunt câteva dintre acele realizări care o recomandă pentru a fi desemnată unul dintre cei 10 tineri remarcabili ai României în 2017 și reprezentantul nostru în competiția internațională din 2018.

 

De ce persoana nominalizată ar trebui să fie dintre cei 10 tineri remarcabili ai României în 2017 și reprezentantul nostru în competiția internațională din 2018?

Pentru toate motivele de mai sus și multe altele. Unul dintre acestea este prezența ei, care nu poate fi detaliată aici, dar care este, poate, principalul catalizator al acestor proiecte reușite. Modul în care reușește să mobilizele comunitatea, oameni din domenii diferite (autorități publice, instituții de învățământ și culturale, companii, comunitatea) pentru a duce la bun sfârșit proiecte socio-culturale cu impact pentru societatea contemporană. Caracterul ei vibrant, dorința ingenuă de a realiza lucruri în folosul comunității, argumentele sale altruiste, dar cu impact pentru viitor, sunt rotițele care pun în mișcare acest mecanism important pentru societatea viitorului. Mirela Stoeac-Vlăduți este un om care iubește timpul în care trăiește. Este ancorată în realitate, înțelege cum funcționează societatea și ce trebuie făcut pentru ca lucrurile să ia o turnură pozitivă.

Spunea marele nostru sculptor, Constantin Brâncuși, că “Arta ar trebui să fie numai bucurie! De aceea, nu există artiști, ci numai oameni care simt nevoia să lucreze, întru bucurie!”. Candidata propusă de mine este un asemenea om. Un om care, prin munca sa, creează bucurie comunității din care face parte, un om care crede în puterea vizionară a artei și care nu știe că ea însăși, prin acțiunile sale, realizează o formă superioară de artă, aceea de a aduce oamenii în jurul unor valori morale și umane esențiale pentru viitorul nostru.