Călin Ioan Biriș

Categorie: Umanitar, voluntariat
Nume și prenume candidat: BIRIȘ Călin Ioan
Nominalizare: JCI Cluj
Ocupația sau profesia candidatului: Online Marketer, Trainer, Trainer Voluntar
Educație- Diplome, Premii:
2005 – 2008: Universitatea “Babeș-Bolyai” – Cluj-Napoca, Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor, specializare Marketing;
2009 – 2011: Universitatea “Babeș-Bolyai” – Cluj-Napoca, Facultatea de Științe Politice, Administrative şi ale Comunicării, Masterat în Publicitate;
2010: Certificare CNFPA în Leadership, Comunicare și Muncă orientată către client;
2012: Certificare CNFPA în Project Management, Negociere și Aptitudini Antreprenoriale;
2013: Certificare CNFPA ca Formator;
Lista celor mai importante lucrări/articole publicate și o scurtă descriere a acestora:
Publicații și Articole proprii:
- Agenda de Marketing Online – http://www.agendademarketingonline.ro – Singura agendă de planificare de marketing online din România, cu informații de specialitate destinate specialiștilor de marketing și antreprenorilor.
- e-book Profilul de Facebook îl face pe om – http://calinbiris.ro/resurse-utile – O carte în format PDF despre optimizarea prezenței personale de pe Facebook pentru a descoperi doar cele mai bune informații.
- e-book 3 lucruri esențiale pentru website-ul tău – http://calinbiris.ro/resurse-utile – Un material util despre informații importante de luat în considerare la construirea unui website.
- Manual de exerciții Online Mastery – www.onlinemastery.ro – Un manual de exerciții pentru cursanții Online Mastery pe care îl primesc în momentul accesării modulului de strategie de Marketing Online.
- 219 articole publicate pe site-ul http://calinbiris.ro/blog/, acestea fiind accesate de 222.800 de persoane în perioada 2012 – prezent.
- 20 de articole publicate în revista 24FUN, secțiunea de business în perioada 2012 – 2014 https://issuu.com/24-fun-cj/docs
Apariții media:
- http://www.forbes.ro/articles/marketing-la-cluj-37071
- http://www.iqads.ro/articol/35766/out-of-office-calin-biris-primul-lucru-pe-care-il-fac-in-vacanta-este-bagajul
- http://www.ziardecluj.ro/clujeanul-calin-biris-premiat-de-forbes
- http://www.wall-street.ro/articol/New-Media/162421/nu-inca-dupa-sapte-ani-calin-biris-pleca-de-la-trilulilu-si-devine-partener-business-intr-o-agentie-de-marketing.html
- http://www.managerexpress.ro/stiri/calin-biris-se-retrage-din-echipa-de-conducere-trilulilu-zonga.html
- https://romaniancopywriter.ro/interviu-calin-biris-marketing-tribe/
- http://www.clujlife.com/2016/02/18/interviu-cu-calin-biris-despre-pasii-unei-strategii-de-marketing-online/
- http://www.gherlainfo.ro/despre-voluntariat-cu-calin-biris-si-liceenii-din-gherla/
- http://www.actionamresponsabil.ro/calin-biris-orice-ong-trebuie-sa-si-pregateasca-un-voluntar-pe-marketing-sau-comunicare/18523
- http://www.portalhr.ro/foloseste-eficient-canalele-social-media-in-recrutari/
- https://www.campuscluj.ro/evenimente/883-calin-biris-la-busy-4-business-week.html
- http://ideideafaceri.manager.ro/articole/start-in-afaceri/interviu-calin-biris-strategii-de-marketing-pe-timp-de-criza-9243.html
- http://www.rbls.ro/sfatul-antreprenorilor-pentru-elevii-clujeni-%C2%84nu-ganditi-businessul-in-termen-de-profit-ganditi-businessul-in-termeni-de-libertate/
- Apariție TV și știre despre proiectul #nuamfostde10 http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/educatie/initiativa-inedita-la-cluj-nu-ai-fost-de-10-la-bac-primesti-burse-si-cursuri-cadou-762982
- http://www.forbes.ro/nu-ai-luat-10-la-bac-anul-acesta-prinde-o-bursa-ca-sa-faci-performanta-88276
- http://www.wall-street.ro/articol/Start-Up/212301/nu-ai-luat-10-la-bac-nicio-problema-poti-face-cursuri-gratuite-cu-lideri-din-piata.html
- https://www.prwave.ro/80-de-burse-valoare-de-peste-51-000-de-euro-la-cursuri-online-pentru-absolventii-de-la-bac-care-nu-au-luat-10/
- https://virginradio.ro/nu-ai-luat-10-la-bac-poti-lua-una-dintre-cele-80-de-burse-in-valoare-de-peste-51-000-de-euro/
- https://www.europafm.ro/80-de-burse-in-valoare-de-peste-51-000-de-euro-pentru-elevii-care-nu-au-luat-10-la-bacalaureat/
- http://www.adplayers.ro/articol/Business-6/Marketing-cu-burse-pentru-absolventii-de-BAC-De-la-cei-care-n-au-avut-10-dar-au-fost-buni-in-afaceri-5540.html
- http://ziuadecj.realitatea.net/economie/cursuri-de-antreprenoriat-de-la-cluj-pentru-absolventii-care-n-au-luat-10-la-bac–161193.html
- https://start-up.ro/sapte-antreprenori-lanseaza-platforma-nuamfostde10/
- http://www.stiridecluj.ro/social/satul-de-goana-dupa-zece-la-bac-antreprenorul-clujean-calin-biris-a-lansat-nuamfostde10-si-ofera-burse-de-50-000-de-euro
- http://www.transilvaniabusiness.ro/80-de-burse-valoare-de-peste-51-000-de-euro-la-cursuri-online-pentru-absolventii-de-la-bac-care-nu-au-luat-10/
- Interviu NCN despre proiectul #nuamfostde10 : https://web.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1289550867824023&id=440812642697854&_rdc=1&_rdr
- Apariție TV – TVR Cluj despre proiectul #nuamfostde10 https://web.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1372454502807799&id=162213703831891&_rdc=1&_rdr
Informații cronologice cu privire la cariera candidatului și domeniul de activitate:
Octombrie 2005 – mai 2008 AIESEC
– Cea mai mare organizație non guvernamentală de tineri din lume, prezentă în peste 100 de țări. Organizația are experiență de peste 60 de ani în dezvoltarea tinerilor oferindu-le oportunități de leadership și experiențe tip internship în țările în care AIESEC are sedii.
– Activitate de team leader în departamentul de outgoing exchange. A condus o echipă de 7 membri și a facilitat internshipuri internaționale pentru zeci de studenți.
– Zeci de trainguri ținute pentru asociație și activitate de mentoring pentru 5 membri ai asociației.
2007-2009 – Specialist Relații cu clineții Trilulilu
– Gestionarea relației cu utilizatorii platformei
– Moderarea conținutului platformei
2009- 2012 Marketing Specialist și Marketing Manager Trilulilu
– Administrarea campaniilor, proiectelor speciale, coordonarea unei echipe de 3 oameni- dezvoltarea relatiei cu utilizatorii.
– A reușit, ca marketing manager, să mențină Trilulilu în top 10 website-uri românești privind traficul online
– Trilulilu a fost cea mai mare comunitate online din România unde vizitatorii se uită la clipuri video, imagini și ascultă muzică.
Octombrie 2012 – februarie 2014 Marketing Manager Zonga
– A coordonat o echipa de 3 persoane responsabile de conținut, publicitate și PR
– A gestionat relația cu partenerii.
2011-2016: Președinte International Advertising Association Young Professionals Cluj
– Ca leader al organizației, Călin a ajutat IAA YP Cluj să crească de la 4 la 50 de membri
– IAA YP Cluj a realizat, sub conducerea lui Călin Biriș, 28 proiecte, evenimente și traininguri adresate tinerilor specialiști de marketing și comunicare, manager și antreprenori din Transilvania.
– Proiectele pe care asociația le-a coordonat a impactat peste 2.000 de specialiști în marketing și comunicare, manageri și antreprenori din Transilvania.
2012-prezent: Director Administrativ GSTIC Marketing, unde a coordonat 2 Proiecte majore cu scopul de a dezvolta competențele cursanților pentru ca, mai departe, companiile să-și mărească nivelul de competitivitate în mediul online. Acestea sunt:
– Online Negru pe Alb (2012-2016): cursuri offline pentru specialisti de marketing și antreprenori (peste 150 de participanți).
– Online Mastery (2015-prezent): http://onlinemastery.ro/ platformă online cu lecții video și materiale educaționale de marketing online de la A la Z (peste 450 de cursanți).
2014-prezent: Partener Loopaa Marcom și Senior Digital Specialist în cadrul companiei
– A Contribuit la dezvoltarea companiei ca firmă reprezentativă de marketing online, ajungând în 2016 la o cifră de afaceri de 590.000 euro.
– S-a implicat direct în dezvoltarea prezenței online a 65 de companii internaționale și naționale, printre care Banca Transilvania, OSRAM, Motul, Polaris Medical etc.
Detalii suplimentare cu privire la realizările excepționale ale candidatului și provocările cu care s-a confruntat pentru a le atinge:
– 2009 – prezent, a dezvoltat sute de tineri prin cursurile pe care le-a susținut intern în cadrul organizațiilor AIESEC și IAA YP Cluj.
– 2009 – prezent, a contribuit la dezvoltarea mediului de business ca moderator și speaker la evenimente precum Conferințele Business Days, TeCOMM, Marketing 4 IT, MarketIMM, Civic Vox, Client Centric Conference, Marketing Tribe, Trofeul Carpați – conferința de marketing sportiv, Leaders for the future, Zilele Marketingului, Școala de vară OSE, Social Media Summit, evenimentele Bizz.Cluj, conferințele 11even, conferințele BT Club, Marketing Summer School, Offair, Din on în off, Marketing în direct, Career up, Întâlnirea profesioniștilor în imobiliare, confeirnțele Bookland Evolution, Marketing după perdea, Biletul către cariera ta, Onlined, 5FM, Clujlife Community Conference, Skillup, Affiliate Summer School, ABC-ul afacerii tale, Cluj IT Days, Summer School in International Management & Marketing, conferințele gratuite Online Mastery. Prin trainingurile susținute a impactat viețile a mii de antreprenori și specialiști de marketing și business.
– 2012 – prezent, BLOG: conținut valoros de business și marketing, citit de mai bine de 222.000 de persoane.
– 2012 – 2014 – Rubrică de articole de marketing și busienss în 24Fun Cluj
– 2017: a realizat campania „Nu am fost de 10” în care a oferit gratuit 80 de cursuri în valoare totală de 51.000 euro, elevilor care nu au fost de 10 la examenul de bacalaureat din 2017.
În toate aceste proiecte, Călin consideră că provocarea a fost aceeași, chiar dacă s-a manifestat diferit în situații diferite: a fost nevoit să găsească un echilibru dinamic între viața de profesionist, om de business și activist civic, om implicat în comunitate. A depășit provocarea, organizându-se tot mai bine, fiind motivat de dorința de a produce un impact real în mediul de afaceri și în cariera tinerilor specialiști de marketing și comunicare.
Listă a premiilor și distincțiilor importante primite de către candidat, care ilustrează realizările sale:
2010: Locul I și Premiu festivalului – Festivalul de publicitate Cluj-Napoca 2010 cu un proiect de campanie pentru bolnavii de alzheimer.
2012: Premiile media de excelență – Premiu 24FUN pentru contribuție
2012: Finalist în „Restart in Educație” competiție națională – proiect Aducativ – HTTPS://WWW.SLIDESHARE.NET/CALINBIRIS/PREZENTARE-ADUCATIV
2014: Early Bloomers AIESEC România
2015: Alumnus anului AIESEC Cluj-Napoca
2015: Forbes 30 cei mai de succes tineri sub 30 ani
Referințe primite din partea autorităților care ilustrează realizările candidatului:
2012: Premiile Media de Excelență – Premiu 24FUN pentru contribuția adusă la dezvoltarea publicației prin conținutul realizat.
2014: Early Bloomers AIESEC România – premiu oferit pentru evoluția personală și dezvoltarea în mediul ONG.
2015: „Forbes 30 under 30”, cei mai de succes 30 de tineri sub 30 ani din România – premiu oferit pentru rezultatele excepționale în cariera profesională, realizate până în vârsta de 30 de ani.
Modul în care candidatul exemplifică principiul exprimat în următoarea linie a Crezului JCI: „Lucrul în folosul umanității este cea mai nobilă formă de a munci.”
Călin Biriș este un profesionist care își dedică întreaga activitate comunității de marketing și comunicare din Cluj Napoca și România. E un lider și un etalon pentru colegii lui din branșă, pe care îi invită mereu să exceleze ca profesioniști și ca oameni. El promovează marketingul bazat pe calitate și, în primul rând, pe calitate umană.
Activitatea sa în ONG-uri precum AIESEC și IAA YP, implicarea în zeci de proiecte destinate tinerilor specialiști, moderarea mai multor conferințe relevante ca Marketing 4 IT, TeCOMM sau Business Days confirmă înclinația lui Călin spre formarea profesioniștilor și dezvoltarea industriei de marketing și comunicare.
Ca voluntar, Călin Biriș se implică în creșterea mediului de afaceri deoarece este conștient că numai în acest mod tinerii specialiști de marketing pot să-și contruiească o carieră de succes. De când era în facultate s-a implicat ca trainer voluntar în formarea celorlalți tineri. Apoi, ca specialist în marketing și ca antreprenor, a continuat să fie trainer voluntar și să creeze zeci de proiecte gratuite online și offline, pentru a da tinerilor ocazia să se dezvolte personal și profesional. Călin crede că avem nevoie de profesioniști care investesc permanent în dezvoltarea lor, pentru a atinge excelența. El crede că dacă toți marketerii ar avea etică și profesionalism, piața ar fi mai transparentă, iar produsele și serviciile ar fi mai calitative și mai competitive. De aceea va continua să ofere din experiența lui în mod voluntar și să formeze noi generații de tineri care doresc să devină mai buni profesioniști.
Proiectele lui Călin confirmă misiunea sa de a dezvolta mediul online prin crearea unui mediu mai competitiv pentru ONG-uri, asociații și companii.
Cel mai recent proiect al său e campania „Nu am fost de 10”, din 2017, în care a adunat încă 6 traineri recunoscuți în România și împreună au oferit, gratuit și în mod voluntar cursuri pentru 80 de tineri absolvenți de liceu, în valoare totală de 51.000 de euro. Scopul proiectului a fost să dea tinerilor mesajul că e nevoie să se dezvolte în permanență pentru a fi profesionișți valoroși și să nu se demoralizeze dacă nu au luat nota 10 la examenul de bacalaureat. Călin a declarat despre acest proiect: ”Eu #nuamfostde10 la BAC, însă cu toate acestea sunt un profesionist în domeniul meu. Atunci când vorbim despre educație, trebuie să fim mai buni doar decât propria persoană. Presiunea de a fi mai buni ca ceilalți pe termen scurt, să fim de 10, trebuie să fie înlocuită cu dorința de a deveni profesioniști performanți, cu rezultate practice. Este excelent să iei nota maximă, notele sunt importante pentru autoevaluare și admitere la studii superioare, însă ce contează cel mai mult este dorința de a ajunge un specialist dedicat, indiferent de meserie. Prin proiectul #nuamfostde10 doresc să transmit un mesaj tinerilor absolvenți și Ministerului Educației: ne dorim profesioniști bine pregătiți, care rămân în țară și care iubesc educația pe termen lung!”
Călin demonstrează, prin atitudinea sa , prin munca și valorile pe care le insuflă că „munca în folosul umanității e cea mai nobilă formă de a munci”.
De ce persoana nominalizată ar trebui să fie dintre cei 10 tineri remarcabili ai României în 2017 și reprezentantul nostru în competiția internațională din 2018?
Călin Biriș este un nume reprezentativ în industria de marketing online din România.
La doar 31 de ani numele său este legat de proiecte și organizații de succes precum Zonga, Trilullilu, IAA Young Professionals Cluj, Online Negru pe Alb, Online Mastery, Loopaa Marcom, Marketing 4 IT, Business Days, Start-up Weekend, 3 Day Startup, TeCOMM, Restart în educație, AIESEC România etc..
Activitatea lui Călin are 3 laturi relevante în dezvoltarea comunității:
– BUSINESS – prin plusvaloarea pe care o aduce în economie prin agenția Loopaa, unde este senior partner, a ajutat 65 de companii pentru a comunica mai puternic pe internet și a influențat indirect peste 200 de specialiști de marketing și antreprenori din industria IT, prin evenimentele organizate.
– EDUCAȚIE ȘI FORMARE – prin activitatea de training, creare de conținut și mentoring în marketing online, a ajuns cu mesajele sale la sute de mii de persoane interesate de comunicarea online și a dezvoltat în mod direct peste 600 de cursanți la training-urile sale intensive.
– VOLUNTARIAT – prin crearea și coordonarea de proiecte în ONG-uri precum IAA YP Cluj și AIESEC România, a contribuit direct la dezvoltarea a peste 2.000 de tineri, specialiști de marketing și antreprenori. De asemenea, prin poziția s-a de leadership în IAA YP Cluj, a creat un nucleu de peste 50 de membri care dezvoltă proiecte adresate mediului de business clujean.
Călin Biriș este un tânăr profesionist remarcabil care se califică pentru nominalizarea în cadrul TOYP.