Florin Ghiță

Categorie: Economie, afaceri, antreprenoriat

Nume și prenume candidat: Florin Ghiță

Nominalizare: JCI București

Ocupația sau profesia candidatului: Economist

Educație- Diplome, Premii:

  • Licențiat în Economie – Facultatea de Administrarea Afacerilor (în limba Engleză) – Academia de Studii Economice din București – august 2007
  • Master în Managementul și Administrarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii – Facultatea de Management – Academia de Studii Economice din București – martie 2009
  • Certificat Empretec – Entrepreneurial Training Workshop (organizat de United Nations Conference on Trade and Development – UNCTAD și Ministerul IMM-urilor) – martie 2010
  • Certificat de Formator, recunoscut de Ministerul Muncii, Familiei și Egalității de Șanse și Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului – aprilie 2011

Alte cursuri și certificări:

  • Absolvent al programului „Master of Public Speaking” – organizat de Extreme Trainig – februarie 2011
  • Retorica adaptată la context – curs de retorică susținut de Theodor Paleologu la Casa Paleologu – decembrie 2013
  • Instructor certificat Bronze Level – curs de instructor de cycling, organizat de una dintre cele mai prestigioase școli din lume, Schwinn Cycling – martie 2014
  • Certificat Inbound Marketing – Hubspot Inbound Academy – curs de introducere în Inbound Marketing, organizat de Hubspot, cea mai mare platformă de marketing din lume – mai 2017

 

 

Informații cronologice cu privire la cariera candidatului și domeniul de activitate:

Începând din 2005, în paralel cu facultatea de Administrarea Afacerilor, Florin a început să lucreze în afacerea de familie, alături de tatăl și fratele său: Geve Com S.R.L., unde a avut ocazia să treacă prin mai multe poziții. Compania, înființatăîn 1993, s-a ocupat cu distribuția de scule și echipament pentru sectorul construcțiilor, având ca parteneri principali, marile companii de construcții din București și Ilfov.

2005 – 2010: Coordonator Marketing: elaborarea unei identități de brand pentru Geve Com și înregistrarea mărcii la OSIM. Dezvoltarea website-ului de prezentare, optimizarea SEO pentru domeniile/categoriile de produse de interes. Planificarea și administrarea campaniilor de promovare.

A conturat imaginea în piață a Geve Com, însă fără o strategie clară – lucru care i-a costat destul de mult. Cu toate acestea, a reușit săîncheie colaborări în proiecte importante precum: mall-ul Afi Cotroceni, pasajul Basarab, stadionul Național Arena, autostrada București-Constanța

Plan personal: Campion Universitar – echipa de handbal a ASE-ului

2011: Manager Proiect Implementare ERP & BI: introducerea în companie a soluției de Enterprise Resource Planning – Charisma de la TotalSoft și a soluției de Business Inteligence Tableau Software.

Odată cu creșterea numărului de tranzacții și clienți a trebuit să-și adapteze softul de gestiune la noile cerințe. A coordonat implementarea ERP-ului și a BI-ului, implementare care le-a permis un alt control al activității. Drept urmare, au trecut la o politică de pricing personalizată, mult mai facilă, per client – lucru esențial în zona de B2B.

Plan personal: Campion Municipal – Campionatul Municipal de Handbal București – echipa Evo Handbal

2012: Manager Proiect Magazin Online: www.gtools.ro

Pânăîn 2012 firma se concentra pe 2 canale de vânzare: consultanții de vânzări teren + showroom. În 2012, a introdus un alt 3-lea canal – magazinul online www.gtools.ro, care urma să înlocuiască site-ul vechi de prezentare gevecom.ro. Site-ul a devenit numărul 1 ca poziție în segmentul online pe nișa țintă: echipamente de protecție.

Plan personal: Câștigător la diverse turnee naționale de handbal mixt – Campionatul Național de Handbal Mixt – Evo Handbal

2015: Membru Fondator Sirius Toastmasters

Devine membru fondator în Sirius Toastmasters, club de leadership și public speaking. Clubul primește, ca urmare a rezultatelor remarcabile ale membrilor, distincția internațională DCP (Distinguished Club Program).

2016: Manager Proiect Magazin Online: www.tresa.ro

În 2016 devine Managing Partner în Geve Com, preluând părți sociale alături de fratele și tatăl său. De asemenea, se ocupă de 2 proiecte: lansarea magazinului online dedicat echipamentelor de protecție www.tresa.ro și procesul de rebranding al companiei, din Geve Com în Tresa. Tresa devine marcăînregistrată, iar echipamentele de protecție, divizia centrală a companiei.

Plan personal: lasă handbalul, se apucă de triatlon. Devine membru în board-ul Sirius Toastmasters, participând la coordonarea activităților acestuia timp de un an. Clubul primește din nou distincția DCP.

2017: Focus on Tresa & Entrepreneurship

 

Detalii suplimentare cu privire la realizările excepționale ale candidatului și provocările cu care s-a confruntat pentru a le atinge:

Tresa este astăzi unul dintre cei mai mari furnizori de echipamente de protecție pentru construcții din România. Având în vedere că vorbim despre o piață puternic politizată, unde dosarele la DNA se aglomerează, una dintre cele mai importante provocări întâmpinate de Florin și echipa sa a constat în încheierea contractelor cu cei mai mari clienți, în momentul în care aceștia au început să fie cercetați de DNA. Aceasta a reprezentat, la momentul respectiv, pierderea a aproximativ 80% din CA. Tresa a rămas unul dintre principalii furnizori de echipamente de protecție, în ciuda acestei provocări uriașe.

 

Listă a premiilor și distincțiilor importante primite de către candidat, care ilustrează realizările sale:

Premiul „Public Sympathy” la un concurs în engleză de public speaking de la Chișinău

 

Modul în care candidatul exemplifică principiul exprimat în următoarea linie a Crezului JCI: „Lucrul în folosul umanității este cea mai nobilă formă de a munci.”

Florin a început activitatea în afacerea familiei sale în perioada facultății. O dată cu finalizarea studiilor și cu începerea crizei economice, au început problemele, în sensul în care sectorul construcțiilor a cunoscut o decădere considerabilă, iar numai câțiva mari jucători în construcții au rămas activi. După această cădere, Tresa a fost nevoită să renunțe la o parte din principalii săi clienți, care au început să fie urmăriți în contracte ilegale cu statul (reprezentând aprox. 20% din CA). Tresa nu și-a dorit asocierea cu clienți din această categorie și a renunțat la cei mai mari clienți ai săi, în acest proces.

Mai presus de scopul pecuniar al afacerii, Tresa „echipează eroii de zi cu zi”, axându-și eforturile în acest sens, chiar dacă acest lucru poate însemna pierderea unor clienți importanți.

 

De ce persoana nominalizată ar trebui să fie dintre cei 10 tineri remarcabili ai României în 2017 și reprezentantul nostru în competiția internațională din 2018?

Florin a început activitatea în afacerea familiei sale în perioada facultății. O dată cu finalizarea studiilor și cu începerea crizei economice, au început problemele, în sensul în care sectorul construcțiilor a cunoscut o decădere considerabilă, iar numai câțiva mari jucători în construcții au rămas activi. După această cădere, Tresa a fost nevoită să renunțe la o parte din principalii săi clienți, care au început să fie urmăriți în contracte ilegale cu statul. Tresa nu și-a dorit asocierea cu clienți din această categorie și a renunțat la cei mai mari clienți ai săi, în acest proces.

Mai presus de scopul pecuniar al afacerii, Tresa „echipează eroii de zi cu zi”, axându-și eforturile în acest sens, chiar dacă acest lucru poate însemna pierederea unor clienți importanți.

Consider că Florin reprezintă un model de integritate antreprenorială, rareori întâlnită, mai ales într-un domeniu unde tentațiile pot fi foarte mari, precum cel al construcțiilor.