Ionut Grossu

Categorie: Economie, afaceri, antreprenoriat

Nume și prenume candidat: Ionut Grossu

Nominalizare: JCI București

Ocupația sau profesia candidatului: Head of Digital & Ecommerce – Auchan România

Educație – Diplome, Premii:

Liceul Internațional de Informatică, predare în limba engleză.

Specializare în Marketing, Universitatea Româno – Americană, facultarea Management-Marketing

 

Informații cronologice cu privire la cariera candidatului și domeniul de activitate:

S-a format în primii ani de carieră în domeniul retailului, evoluând de la pozițiile cele mai de jos până la a conduce o rețea de retail. A lucrat pentru companii precum Marks&Spencer, BeautyShop (actualul Sephora), Puma, Diadora, Asics, Sprider Stores. Are o experiență cumulată de 8 ani în retailul tradițional de fashion.

Începând cu anul 2009 a pus bazele, alături de un grup de investitori și o echipă foarte talentată, unui business de îmbrăcăminte și încălțăminte ce a revoluționat industria online. Acest proiect se numește Fashion Days. În cadrul acestui proiect, s-a ocupat de toată strategia comercială și de achiziții de când era doar o idee pe hârtie până când a părăsit compania, după 2 ani de zile și când ajunsese la venituri lunare de peste 1 milion de euro.

Și-a continuat activitatea profesională din postura de consultant, unde a activat timp de peste 3 ani. Din acest rol, a coordonat dezvoltarea strategică, operațională și de achiziții a peste 20 de proiecte online din România, Anglia, China, Belgia, Cehia, Malaezia și Orientul Mijlociu.

În anul 2014 a preluat tentanta oportunitate de a revoluționa categoriile businessului Elefant.ro din poziția de head of new business. Din acest rol, a coordonat strategia comercială și de achiziții pe noile categorii, precum genți, parfumuri, ceasuri, îmbrăcăminte, încălțăminte, decorațiuni interioare, bucătărie, mobilă, etc. La momentul venirii sale în cadrul Elefant.ro, veniturile lunare ale secțiunii new business reprezentau sub 1% din veniturile companiei. După 15 luni de management, veniturile new business depășeau în premieră 50% din veniturile lunare ale Elefant.ro, bătând astfel categoria vedetă, cea de carte.

După un proiect de 6 luni pentru McKinsey Polonia, a creat împreună cu un antreprenor român un business de servicii în domeniul garanțiilor și retururilor. Acest proiect a scalat foarte rapid, atrăgând atenția mai multor potențiali investitori, dorind dezvoltarea accelerată a acestui business și în alte zone geografice. A mers cu acest proiect la WebSummit, cea mai mare conferință de tehnologie din Europa, oferindu-le expunere și parteneriate. A fost foarte aproape de a ajunge în Silicon Valley cu acest proiect, dar o neînțelegere asupra valorii estimate a companiei a făcut ca lucrurile totuși să nu se întâmple.

De asemenea a primit laude, aprecieri și propuneri de colaborare de la Youngstartups, Galleries Lafayette și ABC Accelerators. În iunie 2017 a renunțat la conducerea acestui business, lăsând mai departe dezvoltarea companiei în slujba colegilor pe care i-a format.

Din iulie 2017, a preluat poziția de Head of Digital & Ecommerce din cadrul Auchan. Din această poziție este responsabil de toate activitățile de ecommerce ale Auchan, inclusiv toate verticalele sale, plus partea de digital transformation la nivel de companie.

Este speaker la evenimentele de ecommerce din țară, mentor pentru elevii de la Liceul Internațional de Informatică București (ICHB).

 

Detalii suplimentare cu privire la realizările excepționale ale candidatului și provocările cu care s-a confruntat pentru a le atinge:

Aducerea în România a Sprider Stores (între timp business care s-a retras de pe piața locală după ce a atins un număr de 15 magazine de mari dimensiuni – în total peste 20.000 mp);

Crearea Fashion Days alături de un grup de investitori elvețieni și o echipă formată din 4 români foarte talentați;

Dezvoltarea strategică, comercială și de achiziții a Fashiondays de la zero și până la vânzări lunare de 1 milion de euro (în 16 luni);

Replicarea businessului de flash sales pentru piața din Belgia prin crearea unui startup local;

Dezvoltarea Elefant.ro pe noi verticale și mărirea participației din cifra de afaceri a acestora de la sub 1% la peste 50% în doar 14 luni, coroborată cu creșterea cifrei de afaceri de la 6,5 milioane în 2013 la 10,7 milioane în 2014 către 17,4 milioane în 2015.

A lansat platforma service-return.com, unde a avut în primul an de activitate o cifră de afaceri de peste 500. 000 euro, cu clienți de pe întreg continentul european și colaborator cu majoritatea retailerilor locali.

 

Listă a premiilor și distincțiilor importante primite de către candidat, care ilustrează realizările sale:

Este lifetime member al Worldwide Who’s Who pe zone de ecommerce (plachetă semnată de D. Trump jr).

 

Modul în care candidatul exemplifică principiul exprimat în următoarea linie a Crezului JCI: „Lucrul în folosul umanităţii este cea mai nobilă formă de a munci.”

Munca lui Ionuț se măsoară prin rezultatele sale: a ajutat la lansarea și creșterea unor afaceri online uriașe, pe care le cunoaștem cu toții, a lucrat ca și consultant pentru mai multe start-upuri și le-a ajutat să scaleze și să primească finanțare. Ionuț este un adevărat vizionar de business, care are rezultate expcepționale atât din calitate de consultant, cât și ca antreprenor.

 

De ce persoana nominalizată ar trebui să fie dintre cei 10 tineri remarcabili ai României în 2017 și reprezentantul nostru în competiția internațională din 2018?

Personal, îi admir munca lui Ionuț foarte mult. Îl cunosc de puțin timp, dar momentul în care a început să-mi povestească despre trecutul său profesional a fost unul de WOW!, urmat de multe astfel de momente similare. Rezultatele muncii sale, eleganța cu care povestește despre afacerile în care a fost implicat, lucrurile bune pe care le-a construit – toate sunt argumente pentru a fi unul dintre cei care vor reprezenta România în competiția internațională!