Radu Vasile

Categorie: Umanitar, voluntariat

Nume și prenume candidat: RADU VASILE

Nominalizare: JCI Constanța

Ocupația sau profesia candidatului: Dezvoltator soft, Project Management

Educație – Diplome, Premii:

2002 – 2006 A urmat cursurile Facultatății de Matematică şi Informatică din cadrul Universităţii Ovidius Constanţa, singura Universitate din țară care a acceptat pentru examenul de admitere un elev nevăzător. Este primul nevăzător licenţiat în informatică din România (și singurul până în anul 2012, când elevul Stefan Moisei, al cărui mentor a fost, a terminat facultatea și a devenit al doilea nevăzător licențiat).

2004 –  Obţinerea certificării Cisco Java Fundamental Programming, acordată de către Centrul Academic CISCO din Constanța

2004 – 2005 Participant la Seminarul Ştiinţific al catedrei de Algebră şi geometrie din cadrul Facultăţii de Matematică şi Informatică din cadrul Universităţii Ovidius din Constanţa (iniţial un seminar destinat comunicărilor ştiinţifice între profesori, şi-a deschis porţile pentru câţiva studenţi cu rezultate deosebite).

2005 –  Admiterea la Academia de vară de la Petrovac, Muntenegru, organizată de Universitatea din Erlangen, Germania la programul despre Termodinamica Fluidelor.

2006 – Admiterea la Programul de Masterat din cadrul Școlii Normale Superioare din Bucureşti, organism de învăţământ care functionează în cadrul Institutului de matematică al Academiei Române; a renuntat în cele din urmă din lipsa timpului pentru studiu (era în același timp masterand și la ASE București și avea un job în domeniul IT la o companie din București)

2006 – 2008 a urmat cursurile de Masterat – Managementul Informatizat al Proiectelor de la Facultatea de Cibernetică, Statistică şi Informatică Economică din cadrul A.S.E. București (pentru a fi acceptat ca și candidat la Master în aceasta instituție, a fost nevoie să facă plângere la Ministerul Învățământului – nu era acceptat din pricina faptului că era nevăzător, deși era absolvent al unei Facultati de Matematică și Informatică)

2011 – Obține calificările de Formator precum și Formator de formatori și Competențe comune Antreprenoriale

2017 – Participare training OPEN EDUCATION – cum să folosim potențialul mediului educațional în care ne desfășurăm activitatea pentru a oferi un act educațional desăvârșit (finanțat prin programul Erasmus Plus)

 

Lista celor mai importante lucrări/articole publicate și o scurtă descriere a acestora:

2003 – 2005 Serie de articole despre istoria matematicii și concepte de matematică pe limbajul tuturor publicate în Revista „Radar” (editorial care se adesează persoanelor cu deficiențe de vedere)

2010 – „Utilizarea Tehnologiei Informației și Comunicării în educaţia persoanelor cu dizabilităţi” – Radu Vasile & alți 6 autori. Cartea este unul dintre rezultatele multiple al proiectului „Educaţie de Calitate pentru persoanele cu cerinţe educaţionale speciale” derulat în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Satu Mare (detalii despre proiect la secțiunea despre cariera).

2011 – „Utilizarea Tehnologia Informației și Comunicării în integrarea copiilor cu dizabilități de învățare” . Și această carte este unul dintrenumeroasele beneficii rezultate în urma proiectului „Compendiu” derulat în colaborare cu Casa Corpului Didactic din Brașov (detalii despre proiect la secțiunea despre cariera).

2016 – a publicat un pasaj în cartea „Constelatia Homer”, o antologie a scriitorilor nevăzători din România publicată de Editura Tipomoldova (cuvânt înainte de Radu Sergiu Ruba), pag.383

Pagina de facebook – „Comunitatea lui Vasile” – serie de articole pe teme sociale prin care promovează un model corect de sprijin al societății pentru membrii ei; dorește să adune oameni care să participe în proiectele propuse prin intermediul acestor articole

Emisiuni TV:

– 23 iunie 2013 – emisiunea Duminica Povestirilor adevărate, TVR 2,

– Iulie 2013, reportaj România optimistă,

– octombrie 2013 “Sinteza Zilei” Antena 3,

– 8 Decembrie 2013, emisiunea Pretuiește viața

 

Informații cronologice cu privire la cariera candidatului și domeniul de activitate:

Voi începe această secțiune prin a vă spune că Radu Vasile este nevăzător din naștere. Iar de aici încolo voi descrie cariera lui:

–           Urmandu-și visul de a deveni programator, în perioada liceului a studiat cu multa pasiune calculatorul și mai ales matematica, deși nu existau manuale de matematica sau alte materiale speciale în Braille (speciale pentru nevăzători).

–           După multe piedici cauzate de un sistem de învățământ care nu era pregătit să primească un elev excepțional dar nevăzător, Radu a primit permisiunea să se prezinte la examenul de admitere pentru Facultatea de Matematică și Informaticădin cadrul Universității Ovidius – singura Universitate din țară care a realizat o procedură de examinare specială pentru un nevăzător. Astfel, în anul 2002 a fost admis la această facultate al nouălea pe listă dintr-un număr de 160 de tineri admiși, având o medie de 9,44.

–           A fost un student excepțional, în primul an afost al cincilea din 160 de studenți, în al doilea an a fost al treilea din 100 de studenți, în anul al treilea a fost primul din 80 oameni, iar în anul anul al patrulea a finalizat studiile al doilea din 80 de absolvenți.

–           În perioada studenției a participat activ la diverse programe de studii suplimentare, s-a implicat în numeroase proiecte, a evoluat constant în domeniile alese pentru studiu.

–           În 2005, în cadrul Academiei de vară de la Petrovac, Muntenegru, organizată de Universitatea din Erlangen, Germania, a realizat o prezentare interactivă de 4 ore despre derivarea legilor de conservare pentru timp, masă şi energie în curgeri vâscoase.

–           Tot în 2005 a urmat un curs de programare „Fundamental java programming” organizat de Cisco Internationalîn Constanţa, și, deşi cursul era de 3 luni, Radu l-a terminat în 2 săptămâni. Astfel, cei de la Cisco l-au nominat pentru premiul„Against all odds”, pe care l-a și câștigat. Premiul i-a fost oferit în cadrul unei ceremonii la Valencia.

–           În 2006 a fost premiat de către Ambasada Americii în România pentru întreaga activitate depusă în proiectele USAID.

–           Tot în 2006 a devenit primul nevăzător din România licenţiat în matematică şi informatică.

–           2006 – Obţinerea primului job de programator într-o companie privată ca proaspăt absolvent de facultate. Era inedit deoarece nevăzătorii cu greu obţin un job în companii private și cu atât mai puțin în domeniul IT.

–           În 2006 a fost acceptat la două programe de Master în București, primul la Scoala Normală Superioară din cadrul Institutului de Matematică al Academiei Române, al doilea în cadrul  Facultății de Cibernetică, Statistică şi Informatică Economică din cadrul A.S.E. Și de această dată a avut de luptat cu sistemul de învățămînt nepregătit pentru astfel de cazuri, a fost nevoie de o plângere la Ministerul Învățământului pentru a i se permite să candideze la acest din urmă Master, în ciuda faptului că era abolvent al unei Facultăți de Matematică și Informatică.

–           În 2008, după absolvirea programului de Master din cadrul ASE București, devine primul nevăzător din naştere cu calificare managerială din țara noastră.

–           Tot în 2008 devine consilierul personal al Secretarului de Stat în ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei. Este printre puţinii nevăzători care au ajuns într-o funcţie înaltă în guvernul României.

–           2008 – Dezvoltă o campanie de promovare a oamenilor deosebiţi împreună cu TVR.

–           Din 2009 –  Începe să își dezvolte prima afacere: Înfiinţează diverse structuri şi mecanisme care să îl ajute în domeniul afacerilor, devenind deci un adevărat antreprenor.

–           În 2010 oferă îndrumare unei tinere nevăzătoare studentă la Informatică la Universitatea din Cluj.Tot în 2010 elevul al cărui mentor a fost pe perioada liceului trece cu brio admiterea la Facultatea de Informatică de la Târgu Mureş.

–           Începând cu 2010 – 2011 inițiază și se implică activ în proiecte educaționale, precum „Educaţie de Calitate pentru persoanele cu cerinţe educaţionale speciale” (2010) si „Compendiu” (2011). Aceste proiecte reprezintă pași importanți spre un învăţământ de calitate în România inclusiv pentru copii/tinerii cu dizabilități. Proiectele au fost derulate în colaborare cu Inspectoratul ȘcolarJudețean Satu Mare și Casa Corpului Didactic din Brasov și au avut numeroase rezultate benefice pentru copiii și tinerii vizați:

         Doua cărți (Radu este coautor) despre Utilizarea Tehnologiei Informației și Comunicării în educaţia persoanelor cu dizabilităţi, respectiv Utilizarea Tehnologiei Informației și Comunicării înintegrarea copiilor cu dizabilităţi de învățare.

         Au fost dotate unele scoli cu sisteme audio video, astfel incat lectiile sa poata fi transmise pe internet si copii sa le poata vedea si de acasa.

         S-au construit platforme online pe care să se urce lectiile pentru copii si unde profesorii sa poata face schimb de informatii intre ei.

         A fost construită și o aplicație aplicatiei de inregistrare a grupului țintă și pentru clasificarea tinerilor pe centre de studiu și pe cursuri.

–           În continuare, în cariera lui, în paralel cu activitatea de antreprenor, Radu se implică în multe alte proiecte menite să sprijine tinerii nevăzători. În cîteva dintre aceste proiecte este remunerat pentru munca depusă, însă în majoritatea lor se implica volunar (neremunerat), cu dorința de a-i ajuta pe cei aflați în dificultate, în special nevăzători:

         Proiectul CONECTIC (2010 – 2013) – Proiect care își propune cursarea în utilizarea computerului și angajarea în muncă pentru nevăzători

         Proiectul EVS Network for disability (2011) – Proiectul își propunea construirea unei rețele de ONG-uri care să permită participarea la serviciul european de voluntariat a persoanelor nevăzătoare

         Proiectul ELLVIS (2011 – 2012) – Proiectul își propune dezvoltarea unui sistem informatic de învățare a limbilor străine, sistem care se adresează nevăzătorilor, facilitându-le acestora învățarea de limbi străine cu ajutorul computerului, fără a fi necesar să știi să utilizezi un computer.

         Proiectul Sholder by Sholder (2012) – Un schimb de tineri în care 50 de tineri au aflat ce este voluntariatul, ce sunt persoanele cu dizabilități și cum pot fi îmbinate cele două.

         Un alt proiect de Job Shadowing in Belgia (2012) al organizației  VIEWS International – organizație care a dezvoltat un sistem de includere a nevăzătorilor în programul Serviciul European de Voluntariat. Pentru 15 zile Radu a fost acolo, muncind în organizație, ca să înțeleagă cum acest sistem poate fi replicat în România.

         Proiectul Network in Black and White (2013) – Proiect în care se căutau soluții pentru includerea cât mai bine a persoanelor nevăzătoare în serviciul european de voluntariat.

         Proiectul ALL4WELL (2013 – 2015)  –în care se dorește dezvoltarea unui curs de limbi străine pentru nevăzătorii care lucrează în domeniul masajului.

         Proiectul MOLLVIS (2014- 2016) – proiect ce își propune dezvoltarea unui sistem de învățare a limbilor străine pentru un nevăzător, sistem care să ruleze pe telefoanele mobile inteligente.

         Proiectul Mecatronicus(2015) – derulat alături de Asociația Creative Plus din fonduri proprii – proiect constând în cursuri destinate copiilor în care aceștia să învețe electronică, mecanică și informatică. Proiectul se desfășoară și astăzi, sub egida Asociației Altium, asociație care s-a desprins din Creative Plus.

         Proiectul SENS (2016-2017) derulat alături de Asociația Creative Plus din fonduri proprii – proiect ce are ca obiectiv sprijinirea educației non-formale în școli și aduce în atenția profesorilor că ar trebui să utilizeze, la clasă, mai multe metode activ participative, în locul celor direcționale și directive.

         Proiectul Voluntariatul în Comunitatea ta (2016-2017) – proiect desfășurat de ISJ Constanța în colaborare cu Asociația Make Sense, care își propune creșterea gradului de conștientizare în ceea ce privește voluntariatul în rândul elevilor din mai multe licee din județ.

         Proiectul RURAL But CRUCIAL (2017) – proiect ce are drept scop promovarea beneficiilor antreprenoriatului, ale antreprenoriatului social, precum și oportunitățile mediului rural în rândul tinerilor.

         Proiectul SEV-yes for Emotions (2017) – este un proiect de tip SEV (serviciul european de voluntariat), prin care 4 tineri din 4 țări vor veni în România să desfășoare activități în școlile constănțene, prin care voluntarii să își dezvolte abilitățile de viață. Proiectul va avea loc la Constanța în perioada septembrie – octombrie 2017.

–           2016 – 2017 – Membru în consiliul director alAsociației Creative Plus

–           2016 – 2017 – Fondator și membru în consiliu director la Asociația Make Sense

 

Detalii suplimentare cu privire la realizările excepționale ale candidatului și provocările cu care s-a confruntat pentru a le atinge:

–       Prima mare provocare pe care a înfruntat-o a fost aceea de a se naște nevăzător. Copil fiind, a fost nevoit să studieze la o școală specială pentru nevăzători din Buzău, deci să locuiască departe de cei dragi din clasa întâi până la încheierea liceului.

–       În perioada liceului a studiat matematica, deși nu existau manuale de matematica sau alte materiale speciale în Braille (speciale pentru nevăzători).

–       În anul 2002 a fost admis cu media 9,44 la Facultatea de Matematică și Informatică din cadrul Universității Ovidius din Constanța – singura Universitate din țară care a realizat o procedură de examinare specială pentru un nevăzător. A întâmpinat multe piedici cauzate de un sistem de învățământ care nu era pregătit să primească un elev excepțional dar nevăzător.

–           A fost un student excepțional, în primul an a fost al cincilea din 160 de studenți, în al doilea an a fost al treilea din 100 de studenți, în anul al treilea a fost primul din 80 oameni, iar în anul anul al patrulea a finalizat studiile al doilea din 80 de absolvenți.

–           În perioada studenției a participat activ la diverse programe de studii suplimentare, s-a implicat în numeroase proiecte, a evoluat constant în domeniile alese pentru studiu. În 2006 – Primește premiul special la competiţia „Studentul Anului” – competitia era pentru orice student din toata tara, nu neaparat cu dizabilitati.

–           În 2006 a a absolvit această facultate, devenit primul nevăzător din România licenţiat în matematică şi informatică.

–           2006 – Obţinerea primului job de programator într-o companie privată ca proaspăt absolvent de facultate. Era inedit deoarece nevăzătorii cu greu obţin un job în companii private și cu atât mai puțin în domeniul IT.

–           În 2006 a fost acceptat la două programe de Master în București. Și de această dată a avut de luptat cu sistemul de învățămînt nepregătit pentru astfel de cazuri, a fost nevoie de o plângere la Ministerul Învățământului pentru a i se permite să candideze la masterat, în ciuda faptului că era abolvent al unei Facultăți de Matematică și Informatică.

–           În 2008, după absolvirea programului de Masterat din cadrul ASE București, devine primul nevăzător din naştere cu calificare managerială din țara noastră.

–           Tot în 2008 devine consilierul personal al Secretarului de Stat în ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei. Este printre puţinii nevăzători care au ajuns într-o funcţie înaltă în guvernul României.

–           2008 – Dezvoltă o campanie de promovare a oamenilor deosebiţi împreună cu TVR.

–           Din 2009 –  Începe să își dezvolte prima afacere: Înfiinţează diverse structuri şi mecanisme care să îl ajute în domeniul afacerilor, devenind deci un adevărat antreprenor.

–           În 2010 oferă îndrumare unei tinere nevăzătoare studentă la Informatică la Universitatea din Cluj. Tot în 2010 elevul al cărui mentor a fost pe perioada liceului trece cu brio admiterea la Facultatea de Informatică de la Târgu Mureş.

–           Începând cu 2010 și până în prezent, în paralel cu activitatea de antreprenor, Radu inițiază și se implică activ în proiecte educaționale și multe alte proiecte menite să sprijine tinerii nevăzători. În cîteva dintre aceste proiecte este remunerat pentru munca depusă, însă în majoritatea lor se implica volunar (neremunerat), cu dorința de a-i ajuta pe cei aflați în dificultate, în special tinerii nevăzători.

–           De mare ajutor pentru copiii și tinerii cu dizabilități sunt proiectele educaționale în care Radu s-a implicat activ, precum  „Educaţie de Calitate pentru persoanele cu cerinţe educaţionale speciale” (2010) si „Compendiu” (2011). Aceste proiecte reprezintă pași importanți spre un învăţământ de calitate în România inclusiv pentru copii/tinerii cu dizabilități. Proiectele au fost derulate în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Satu Mare și Casa Corpului Didactic din Brasov și au avut numeroase rezultate benefice pentru copiii și tinerii vizați (centre de învățământ dotate cu tehnologie care să sprijine procesul educațional, platforme on-line și aplicații web pentru tinerii din școlile vizate, cărți pentru instruirea dascălilor, etc.)

–           Începând din 2013 – acordă suport unei clase de copii cu autism de la Centrul de Educatie Inclusiva Buzău, ajutând cu strângerea fondurilor pt dotări, îmbunătățirea climatului educațional și terapeutic.

–           În 2015 – este speaker la TEDx Iasi – Tema: Cum ajungi de la zero la performanță folosind inovația. Acesta este filmulețul cu prezentarea: https://www.youtube.com/watch?v=LBb1NoTpEbk

–           Promovează permanent voluntariatul și cetățenia activă prin întreaga sa activitate de voluntariat desfașurată: implicarea în proiecte numeroase adresate nevoilor comunității, colaborarea și acordarea suportului pentru organizații non-guvernamentale.

 

Listă a premiilor și distincțiilor importante primite de către candidat, care ilustrează realizările sale:

–           2005 – Nominalizarea şi câştigarea premiului Cisco Internaţional, „against all odds”. Premiu oferit într-o ceremonie la Valencia

–           2006 – Premierea de către ambasada Americii în România pentru întreaga activitate depusă în proiectele USAID

–           2006 – Premiul de excelenţă din partea Asociaţiei Nevăzătorilor şi a fundaţiei „light into europe”

–           2006 – Premiul III la secţiunea de IT și Premiul special a competiţiei „Studentul Anului”, competiţie organizată de Asociaţia Voluntari pentru Idei şi Proiecte

–       2008 – Diplomă de recunoaştere a abilităţilor manageriale acordată de Asociaţia Project Management România

–           2014 – Premiul Oameni cu desăvârșire în cadrul Galei persoanelor cu dizabilități.

 

Referințe primite din  partea autorităților care ilustrează realizările candidatului:

2006 – Premierea de către ambasada Americii în România pentru întreaga activitate depusă în proiectele USAID.

2008 – Este numit consilierul personal al Secretarului de Stat în ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei. Sunt printre puţinii nevăzători care au ajuns într-o funcţie înaltă în guvernul României.

A colaborat cu mai multe instituții de învățământ, după cum urmează:

2010 – Derulează un proiect în colaborare cu ISJ Satu Mare- „Educaţie de Calitate pentru persoanele cu cerinţe educaţionale speciale”.

2011 – Derulează un alt proiect în colaborare cu Casa Corpului Didactic din Brasov – proiectul „Compendiu”.

–2016 – 2017 – Un alt proiect derulat în colaborare cu ISJ Constanța- proiectul Voluntariatul în Comunitatea ta, proiect care și-a propus creșterea gradului de conștientizare în ceea ce privește voluntariatul în rândul elevilor din mai multe licee din județ.

 

Modul în care candidatul exemplifică principiul exprimat în următoarea linie a Crezului JCI: „Lucrul în folosul umanității este cea mai nobilă formă de a munci.”

Așa cum putem remarca din secțiunea Informații despre cariera candidatului, Radu Vasile exemplifica cu acuratețe principiul în baza căruia munca în folosul comunității este cea mai nobilă formă de a munci. Mare parte din activitatea sa este direcționată în sensul acordării de sprijin pentru copiii și tinerii cu dizabilități.

Fiind el însuși un copil și mai apoi un tânăr care a avut de înfruntat numeroase greutăți din pricina faptului de a fi nevăzător, Radu a știut cât poate fi de greu să înfrunte aceste greutăți și cât de mare este nevoia de sprijin pentru acești tineri. De aceea, o bună parte din munca lui a fost direcționată in acest scop.

–           În 2010 oferă îndrumare unei tinere nevăzătoare studentă la Informatică la Universitatea din Cluj. Tot în 2010 elevul al cărui mentor a fost pe perioada liceului trece cu brio admiterea la Facultatea de Informatică de la Târgu Mureş. Acum, siacesttanarestenominalizat in TOYP din partea JCI TarguMureș.

–           Începând cu 2010 – 2011 inițiază și se implică activ în proiecte educaționale, precum  „Educaţie de Calitate pentru persoanele cu cerinţe educaţionale speciale” (2010) si „Compendiu” (2011). Aceste proiecte reprezintă pași importanți spre un învăţământ de calitate în România inclusiv pentru copii/tinerii cu dizabilități.

–           Radu se implică în multe alte proiecte menite să sprijine tinerii nevăzători. În cîteva dintre aceste proiecte este remunerat pentru munca depusă, însă în majoritatea lor se implica volunar (neremunerat), cu dorința de a-i ajuta pe cei aflați în dificultate, în special nevăzători: CONECTIC, EVS Network for disability, ELLVIS, Sholder by Sholder, Network in Black and White, ALL4WELL, MOLLVIS (sunt detaliate la secțiunea despre cariera candidatului).

–           Începând din 2013 – acordă suport unei clase de copii cu autism de la Centrul de Educatie Inclusiva Buzău, ajutând cu strângerea fondurilor pt dotări, îmbunătățirea climatului educațional și terapeutic.

–           Prin discursuri motivaționale, dorește să inspire alți tineri sa pornească la drum cu deschidere și curaj (de exemplu discursul de la TEDx Iași din 2015 –Cum ajungi de la zero la performanță folosind inovația (https://www.youtube.com/watch?v=LBb1NoTpEbk)

–           Promovează permanent voluntariatul și cetățenia activă prin întreaga sa activitate de voluntariat desfașurată: implicarea în proiecte numeroase adresate nevoilor comunității, colaborarea și acordarea suportului pentru organizații non-guvernamentale active în comunitatea locală din Constanța (Asociațiile Creative Plus și Make Sense)

Radu Vasile este un tînăr care a muncit foarte mult pentru tot ceea ce a realizat, a fost perseverent, urmându-și visul indiferent de greutățile întâmpinate, și poate fi un model pozitiv pentru toți tinerii din ziua de astăzi care se zbat să își croiască o carieră frumoasă.

 

De ce persoana nominalizată ar trebui să fie dintre cei 10 tineri remarcabili ai României în 2017 și reprezentantul nostru în competiția internațională din 2018?

Pentru faptul că a demonstrat că este un luptător și nu a încetat să-și urmeze visul, oricât de mari au fost greutățile întâmpinate, pentru faptul ca este un deschizător de drumuri – este primul nevăzător din România absolvent al facultății de matematică-informatică, primul nevăzător din România cu diplomă de Project Management acordată de ASE București, este primul nevăzător din România programator, specializat în baze de date, dezvoltare web, web-design. Este primul nevăzător din România cu o afacere în domeniul IT.

Mai mult, a ajutat și alti nevăzători să-i calce pe urme, o tânără care a absolvit Universitatea din Cluj și un tânăr care a absolvitUniversitatea din Târgu-Mureș, acestafiind, de asemeneanominalizat in TOYP.

Inițiază și se implică activ în proiecte educaționale și multe alte proiecte menite să sprijine tinerii nevăzători. Promovează permanent voluntariatul și cetățenia activă prin întreaga sa activitate de voluntariat desfașurată: implicarea în proiecte numeroase adresate nevoilor comunității

A dezvoltat o campanie de promovare a oamenilor deosebiţi împreună cu TVR, a ajutat la promovarea oamenilor cu realizări excepționale.

Acordă suport unei clase de copii cu autism de la Centrul de Educatie Inclusiva Buzău, ajutând cu strângerea fondurilor pt dotări, îmbunătățirea climatului educațional și terapeutic.

Am ales să îl propunem pentru categoria Umanitar-Voluntariat, datorită implicării sale în numeroase proiecte pentru sprijinirea tinerilor cu dizabilități, acordarea de mentorat, proiecte educaționale, etc. Însă Radu se încadrează cu brio și la categoria Auto-depășire, pentru perseverența sa de a deveni primul nevăzător absolvent de matematică-informatică, primul nevăzător dezvoltator web și project manager.

Se încadrează și la categoria antreprenoriat, deoarece este primul antreprenor in domeniul IT nevăzător.

Oricare ar fi categoria la care l-am încadra, Radu Vasile este cu siguranță unul dintre tinerii excepționali din România și va fi o onoare atât pentru el, cât și pentru noi, să reprezinte țara noastră la competiția mondială din 2018.