Vlad Gliga

Categorie: Auto-depășire

Nume și prenume candidat: Vlad GLIGA

Nominalizare: JCI Cluj

Ocupația sau profesia candidatului: manager Lagom Agency, Curator Global Shapers Cluj Hub

Educație- Diplome, Premii:

2011-2012: Masterat în Management General, absolvent Cum Laudae, la Vlerick Business School, Belgia

2007-2011: Licența în Calculatoare, secția Engleză, Facultatea de Automatică și Calculatoare, Universitatea Tehnică Cluj-Napoca

Iulie 2009: Nominalizat ca unul din viitorii lideri, „Future Leaders” în programul Leadership Summer School, al Informal Forum of International Student Associations

Lista celor mai importante lucrări/articole publicate și o scurtă descriere a acestora:

– Articole scrise de Vlad:

-https://vaurma.ro/ce-va-urma- depinde-doar-de-noi-de-noi- toti

-https://www.todaysoftmag.ro/ article/2252/azi-despre-maine- la-tedxeroilor-challenging- tomorrow

– Articole scrise despre Vlad Gliga:

-http://transilvaniareporter. ro/cluj/tinerii-clujului-vlad- gliga-initiatorul-tedxeroilor- vreau-sa-creez-un-ong-care-sa- acorde-burse-studentilor-care- nu-isi-permit-sa-faca-un- master-in-afara/

Informații cronologice cu privire la cariera candidatului și domeniul de activitate:

-2008-2009: Coordonatorul Târgului de Cariere „JobShop”, organizat de BEST(Board of European Students of Technology), Cluj-Napoca – a coordonat o echipă de 50 de persoane, au participat 21 de companii și peste 4000 de studenți, iar profiturile au fost cu 25% mai mari decât în anul precedent, datorită sistemelor de optimizare a costurilor, implementate de Vlad.

-2009-2010: Membru în Echipa Internațională de Coordonare, în  Leadership Summer School, Ljubljana, Slovenia- a coordonat comunicarea dintre organizatori, traineri și participanți

-2009-2010: Trezorier și Vice Președinte al Relațiilor cu Companiile în BEST(Board of European Students of Technology), Cluj-Napoca- a dezvoltat strategia de fundraising, a gestionat fluxul de lichidități (peste 40.000 EUR) și a coordonat echipele de vânzări

-2009-2011: Coordonatorul echipei de Voluntari în TIFF (Transilvanian International Film Festival, Cluj-Napoca) – a coordonat peste 400 de voluntari, a optimizat procese, a creat instrumente și fluxuri de lucru, a făcut strategia și procesul de recrutare, lucrând direct cu echipa de 50 de Asistenți de Screening .

-2010-2011: Manager de Proiect la TIFF (Transilvanian International Film Festival, Cluj-Napoca) – a inițiat și coordonat Cinemateca TIFF, program de mare succes prin care se fac proiecții de film și după zilele de festival, în restul anului, pentru a ține publicul aproape.

-2010-2011: Membru în Echipa Internațională de Fundraising din BEST(Board of European Students of Technology), Cluj-Napoca

-2011-2012: Fondator și Președinte al Clubului „Toastmasters Vlerick Club”, Ghent, Belgia – inițiat cu suportul universității pentru studenții care doresc să-și dezvolte abilitățile de public speaking.

-2012-2014: Analist de Business în Retail, la Shell Retail BeNeLux&France, angajat la locația din Rotterdam- a făcut planificarea și analiza operațională a peste 400 de stații de retail ale companiei-  Shell; a gestionat mai multe proiecte, unde a optimizat cheltuielile în așa fel încât a rezultat o economie de mai mult de 5 milioane USD/an; a fost Chairman în Young Shell Rotterdam Board și voluntar la competiția europeană „Shell Eco-maraton”.

-2014-2015: Office Based Account Manager pentru solvenți la Shell Chemicals Europe, în Rotterdam – a gestionat un portofoliu de peste 50 de clienți cu încasări cumulate de 14 milioane USD/an; a crescut afacerea cu 25% într-un an, prin prospectare și advertising on-line; a fost membru activ în Sindicatul „Commercial Staff Council”; voluntar la competiția europeană „Shell Eco-maraton”.

-2014-prezent: Co-Fondator și Manager la TEDxEroilor, Cluj-Napoca, România: a crescut evenimentul ca participare și impact local; a implementat o strategie pe termen lung pentru a deveni cea mai inovatoare conferință din regiune.

-2016-prezent: Manager TEDxTârguMureș

-2016-prezent: Co-fondator TEDxOradea, TEDxSibiu, TEDxAlbaIulia

-2016-prezent: membru al Global Shapers Cluj Hub, organizație afiliată World Economic Forum. În prezent este curatorul organizației, având ca obiective recrutarea de noi membri, continuarea proiectelor existente (Meet the Leader și Shapers Academy) și demararea altor inițiative cu impact pozitiv în comunitate.

-2017: a pus bazele Lagom Agency, agenție de organizare de evenimente și marketing & PR, unde are deja 3 angajați. Acum organizează evenimente de tip TEDx în 6 orașe, a preluat Comedy Cluj, iar prima ediție sub noul management va fi organizată în toamna 2017. De asemenea, organizează câteva evenimente și pentru clienți corporate.

Detalii suplimentare cu privire la realizările excepționale ale candidatului și provocările cu care s-a confruntat pentru a le atinge:

  1. A organizat JobShop (târg de cariere) în 2009, primul an în care România era afectată de criză, iar companiile erau foarte reticente în a face angajări, deci în a participa la un târg de cariere. Totuși, a crescut numărul de companii abordate și a renegociat toate contractele cu furnizorii , reușind să obțină un profit al evenimentului mai mare decât în 2008, anul în care fuseseră cele mai multe companii la JobShop, prin reducerea costurilor.
  2. În anul 2 de facultate Vlad a preluat coordonarea voluntarilor de la TIFF – pe vremea aceea fiind aproximativ 250  de voluntari implicați. Pe parcursul următorilor 3 ani numărul de voluntari a crescut la 400, iar managementul lor a fost posibil doar prin rafinarea sau reinventarea sistemelor de organizare.
  3. Angajarea după terminarea masterului din Belgia a fost o provocare pentru că, pe atunci, românii încă mai aveau nevoie de permis de muncă, iar asta i-a redus plaja de potențiali angajatori. Cu perseverență, a aplicat la vreo 50 de companii, dintre care a primit 3 oferte în 3 țări diferite (Olanda, Belgia și Elveția).

4. În primele luni de muncă la Shell ca Business Analyst în departamentul de Retail, a avut de făcut planurile de business pentru 400 de benzinării din BeNeLux și Franta, aproximativ 250 dintre ele fiind în Olanda și având planurile în programul Excel. Având în vedere că nu cunoștea nici Excelul și nici modelul de business, a fost o provocare cu multe nopți nedormite și weekenduri lucrate. Cu multă muncă, învățare rapidă și răbdare, a reușit să elaboreze planurile corecte, pe care le-a utilizat și în anul următor, fără să trebuiască să facă modificări substanțiale. Având în vedere numărul de benzinării și amploarea business-ului, orice greșeală mică ar fi însemnat un impact în business-ul companiei de ordinul milioanelor de euro și ar fi afectat aproximativ 50 de parteneri externi, care ar fi putut pierde sau câștiga sute de mii de euro, practic putând falimenta.

  1. Organizarea primul TEDxEroilor cu un public de 800 de persoane a fost o provocare pentru că Vlad era încă în Olanda. Și-a făcut o echipă în Cluj, pe care a coordonat-o de la distanță, ca să poată implementa proiectul. În 2015, când a organizat primul TEDxEroilor mare, a sărit de la un eveniment de 100 de persoane la unul de 800 și asta le-a adus multe surprize logistice, unele aspecte fiind mult mai complexe când vorbim de așa multe persoane. În plus, a fost dificil să convingă sponsorii că pot organiza un eveniment atât de mare. A depășit aceste provocări cu strategie clară, sisteme bine puse la punct și muncă în echipă.
  2. În 2017 a organizat primul TEDx din România (al doilea din Europa) de o zi și jumătate urmat de TEDxEroilor Adventures, o zi experiențială.  Având și TEDxEroilor Award ca parte din program, evenimentul clujean organizat de Vlad este probabil cel mai complex TEDx din lume. A fost o provocare pentru Vlad și echipa sa de 10 membri să iasă din paradigma unui eveniment de o zi și să gândească lucrurile altfel. A fost o provocare pentru Vlad și echipa sa de 10 membri+ 70 de voluntari ca să iasă din paradigma unui eveniment de o zi și să gândească lucrurile altfel. Ziua de Adventures a dat ocazia participanților sa învețe activ, participând la ateliere creative, iar TEDx Award a fost o competiție în care publicul a votat un proiect cu impact pozitiv în societate, care să primească premiul și sponsorizarea de la o companie locală. Proiectul ales de public a fost „Food Waste Combat”, pentru reducerea risipei alimentare din rândul populației clujene.

 

Listă a premiilor și distincțiilor importante primite de către candidat, care ilustrează realizările sale:

Iulie 2009: Nominalizare ca „Future Leaders”, unul din liderii viitorului, în programul Leadership Summer School, al Informal Forum of International Student Associations.

Referințe primite din  partea autorităților care ilustrează realizările candidatului:

Nu sunt

Modul în care candidatul exemplifică principiul exprimat în următoarea linie a Crezului JCI: „Lucrul în folosul umanității este cea mai nobilă formă de a munci.”

Chiar dacă avea realizări excepționale ca manager în Olanda, Vlad a ales să revină în România și să ajute aici la punerea în valoare a oamenilor cu impact pozitiv în societate. El a ales să pună expertiza sa în folosul umanității, să își dedice timpul unor proiecte care să aibă impact direct asupra maselor de oameni ce caută modele și inspirație pentru propria dezvoltare și, de aceea, a ințiat evenimente TEDx în 6 orașe din România.

Proiectul cel mai de impact în creșterea valorii comunității locale de lideri este TEDxEroilor, eveniment sub franciza TED, pe care l-a inițiat în 2011, cât timp era încă în facultate.

Prin aceste ediții, participanții s-au inspirat de la oameni remarcabili, ca și Elena Pagu- doamna de 91 de ani care câștigă competiții internaționale de marș sportiv, surclasând chiar și competitoare mai tinere cu 10 ani. De asemenea, toți speakerii de la ediția din 2015, Dare to Fail sunt oameni care s-au autodepășit, printre ei fiind: Alin Vaida, fondatorul „Jazz in the Park” și acum Director Executiv la Fapte; Andi Vanca, acum Head of Communication la festivalul „Electric Castle”; Andreea Liana Buzea, co-fondator „Let’s Do It Romania”; Cornel Hoza, fondator „Beard Brothers”; Dor Geta Popescu, alpinist foarte tânăr cu multe recorduri mondiale și mulți alții.

Din 2008 încoace, Vlad a lucrat, neobosit pentru progresul comunității: pentru a crește accesul tinerilor la joburi – prin târgul Job Shop, pentru a crește accesul publicului la filme de calitate – în TIFF, pentru a arăta poveștile oameilor de succes – prin TEDx și pentru a inspira tinerii excepționali să se implice benefic în societate – prin Global Shapers Cluj Hub. Lucrând anual cu mii de oameni, Vlad crede că e important să promovăm și să ne inspirăm de la liderii adevărați și oamenii remarcabili, care sunt modele de auto-depășire și excelență în domeniile lor. El însuși este un model de auto-depășire, perseverență și viziune.

De ce persoana nominalizată ar trebui să fie dintre cei 10 tineri remarcabili ai României în 2017 și reprezentantul nostru în competiția internațională din 2018?

Vlad e foarte dinamic și activ în multe medii de lideri locali și mereu investește expertiza învățată și resursele pe care le are pentru a crește comunitățile locale de lideri și antreprenori. Prin determinarea și prin munca sa, el e un exemplu de autodepășire și un instigator la autodepășire, prin faptul că promovează liderii din societate și oamenii care excelează și se depășesc permanent pe ei înșiși.

Ne inspiră prin evoluția lui personală:  încă din timpul facultății, și-a dorit să promoveze poveștile inovatorilor și liderilor din comunitate și, din acest motiv, a inițiat, în 2011, evenimente sub licența TEDx în Cluj-Napoca,  împreună cu câțiva colegi. Aplicând expertiza învățată în mediul de afaceri, în 2015 a organizat de la distanță eveniment TEDxEroilor cu 800 de participanți. Inovația ediției din 2017 a fost că a durat două zile și jumătate și a crescut în amploare prin organizarea TEDx Adventures. Acum organizează evenimente TEDx  în 6 orașe din România: Oradea, Alba-Iulia, Sibiu, Târgu Mureș, Timișoara, Cluj-Napoca, pentru a promova inovatorii și modelele din societatea noastră. În 2017 a participat cu activități interactive marca TEDx Adventures la unul dintre cele mai mari festivaluri din regiune, Electric Castle, pentru a promova implicarea activă în sociatate, inovarea, învățarea experiențială și auto-depășirea în rândul participanților, la care au participat aproximativ 2000 de persoane în 4 zile.

A venit înapoi în țară ca să se implice activ în societate, să genereze schimbări pozitive și pentru a fi el însuși un inovator în antreprenoriat, prin mind set, etică și poziționare. E recunoscut ca model în mediul clujean, fiind membru al Global Shapers Cluj Hub, asociație locală afiliată la Global Shapers, parte din World Economic Forum, o rețea internațională de tineri excepționali ce doresc să aducă o contribuițe pozitivă societății. Aici este Curator în 2017-2018, conducând organizația, iar planurile sunt să recruteze mai mulți membri, ca să continue cele 2 proiecte existente (Meet the Leaders și Shapers Academy) și să inițieze cel puțin încă un proiect cu impact pozitiv în comunitate. Dorind să facă o diferență, este foarte implicat în marile festivaluri, unde se adună zeci de mii de tineri anual: TIFF, Untold, Neversea și Electric Castle.